HIBRIDI
Za poznavalce avtomobilizma hibridi niso nič posebej novega. Kljub temu, kot pri večini aktualnih stvari, ostaja veliko odprtih vprašanj tako o sami tehniki kot tudi o prihodnjih trendih.
Kljub temu, da prvo električno bencinsko hibridno vozilo Lohner-Porsche, projekt Ferdinanda Porscheja izvira že z leta 1901, velja v sodobnih časih za najbolj progresivno znamko na tem področju japonski koncern Toyota Motor Corporation.
Hibridi so se pojavili že na samem začetku avtomobiilske zgodovine. Žal pa jih je nato Ford z velikoserijsko proizvodnjo in neprekosljivo ceno nehote za skoraj sto let potisnil čisto na obrobje.
Tako imenovani »polni« ali »čisti« hibrid se močno razlikuje od običajnih pogonov, zato gotovo ni primeren za konzervativne ljudi, ki jih moti vsaka sprememba v življenju. Ker obrati bencinskega motorja niso vezani na hitrost vozila, marsikoga moti njegov zvok pri pospeševanju, pravzaprav bolj višina zvoka kot glasnost.
Hibrid je neprekosljiv pri emisijah. Vsaj za Toyotine hibride lahko trdim, da sodijo nasploh med okolju najprijaznejša vozila, saj proizvajalec okolju posveča posebno pozornost na vsakem koraku – od proizvodnje do razgradnje in recikliranja baterije in vseh drugih delov vozila.
Hibrid je vsaj v mestni in primestni vožnji varčnejši od vseh drugih uporabnih pogonov. Vožnja je zelo tiha in uglajena in pretikanje ni potrebno. Vozilo lahko enakomerno in naglo pospeši. V mestni in primestni vožnji lahko do 60% poti prevozimo brezšumno, z izklopljenim bencinskim motorjem.
Hibrid je cenejši za vzdrževanje in se manj kvari. Delov, ki se pri običajnem vozilu najbolj obrabljajo in kvarijo preprosto nima (jermeni, alternator, zaganjač, sklopka itd.) ali pa se obrabljajo manj (npr. zavore – ker hibrid zavira s pomočjo generatorja). Corolla je zgled zanesljivega vozila, a pri Priusu je v globalnem merilu kar 80% manj reklamacij kot na Corolli.
V Sloveniji lahko za nakup hibridnega avtomobila dobite posebej ugoden kredit Ekosklada, v primeru nakupa priključnega hibrida pa celo subvencijo v višini 4000 €. Tako lahko dobite za manj kot 30.000 € supervarčnega hibrida, z dosegom preko 1200 km, z električnim dosegom do 25 km. Obenem gre seveda za udoben družinski avto za pet oseb in 443 litrov prtljage.
Ni komentarjev:
Objavite komentar